Mobil Uygulamalar ve Omni-Channel Nasıl Yakınsıyor?

İnternet üzerinden alışveriş ve mağaza alışverişlerinin entegrasyonunu da kapsayan süreçlerin tamamına Omnichannel denmekte. Bu süreçleri doğru kurgulayıp tüketicilerinin ihtiyaçlarını merkeze alarak işleyişlerini değiştiren firmalar, müşteri başı yıllık sipariş hacimlerini ciddi oranda yükseltebiliyor. İlgili bir durum ise, internet siparişlerinin fiziksel mağazalarda teslim alınma tercihlerinin artmasının beklenmesi. 2015 yılında İngiltere toplam perakende hacminin %4'ten fazlasının bu şekilde gerçekleşeceği öngörülüyor.

Tüm dünyada mobil internetin şekillendirdiği bir tüketici davranışı görülmeye başlandı. Tüketicilerin büyük bölümü bir mağazadayken akıllı telefonlarını kullanıyor. Mağaza içerisinde mobil cihazların kullanımı %75'e ulaşmış durumda, düzenli olarak fiyat karşılaştırmak için cep telefonlarını kullandıklarını belirtenlerin oranı ise neredeyse %50. Bu oran Türkiye'de de çok yüksek. Aradığı bilgilere daha hızlı ulaşmayı isteyenlerin %47'si mobil uygulamaları tercih ediyor.

Millward Brown'un son raporundan aldığım aşağıdaki grafikte göreceğiniz gibi akıllı telefonlarından alışveriş yapan tüketiciler, mobil tarayıcıları ve uygulamaları birlikte kullanmayı tercih ederken mobil alışveriş uygulaması kullanan tüketicilerin %72'sinin telefonunda bu kategoriden 5'in altında uygulama yer alıyor.



PWC'nin son raporunda Türkiye'de mobil uygulama kullanımının en önemli nedeni olarak 'kolaylık' seçeneğinin tercih edildiği belirtilmiş. 'Mobil Öncelikli' (mobile first) olarak nitelendirilen Asya Pasifik Bölge'sinde internetle mobil cihazlar sayesinde tanışan gelişmekte olan ülkelerde mobil uygulamaların başı çektiği bir dönüşüm yaşanıyor. Bu konuda ek bir destekleyici bilgi de Hindistan, Endonezya ve Filipinler gibi ülkelerde mobil internet bağlantılarının yavaş olması.



Mobil uygulamaları alışveriş süreçlerine entegre etmiş olan başarılı perakendecilerin kullandıkları özellikleri aşağıdaki şekilde listeleyebiliriz:

- Fırsatlar ve Promosyonlar (Offers and Deals and Promotions)
- Kuponlar (Coupons)
- Bölgesel Reklamlar (Local Ads)
- İstek Listesi (Wish List)
- Katalog ve Broşürler (Catalog and Flyer)
- Sipariş Takibi / Benim Siparişim (Track Order / My Order)
- Barkod Tarama (Barcode Scan)

- Üye Olma (Sign Up)
* Eposta (Email)
* Kısa Mesaj (SMS)
* Sosyal medya (Social Media)

- Mağaza Listesi (Stores List)
- Lokasyon / En Yakın Mağaza (Location / Nearest Store)
- Açılış Saatleri (Opening Hours)
- Mağaza İçi Planı (In-store Navigation)
- Harita (Map)

- Müşteri İlişkileri (Customer Service)
- İletişim (Contact Us)


Gelecekte mobil uygulamaların sahip olacağı özellikleri de şu şekilde öngörüyorum:
- Kişisel Tahmin (Personal predictive): Örneğin bir uçak biletinin en optimal satınalma zamanını belirtebilmek
- Hareketle kontrol (Context based): Örneğin dokunmatik değil sallamatik kullanılabilen uygulamalar
- İnteraktif etkileşimli mini arayüzler (Interactive widget): Uzun süredir kullanılan diğer uygulamaların verilerini kullanarak özelleşmiş tecrübeler yaratmak
- Geribildirim (Feedback): Mobil uygulamaların gerçek zamanlı geri bildirim / oylama araçları haline gelmesi
- İndirim yakalama (Savings catcher): Örneğin ilgilenilen ürünün indirim dönemi hakkında uyarı mekanizması veya satınalınan ürünlerdeki fiyat değişiminin iade edilmesi


Mobil uygulamaların tasarımları ve stratejilerine dair aşağıdaki iki rehber önemli içgörüler içeriyor:
Mobil Uygulama Tasarım Rehberi
Google Play Rehberi
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori mobile app dengan judul Mobil Uygulamalar ve Omni-Channel Nasıl Yakınsıyor?. Jika kamu suka, janganlike dan bagikan keteman-temanmu ya... By : En Kolay Yolu
Ditulis oleh: blogger 1 -

Belum ada komentar untuk "Mobil Uygulamalar ve Omni-Channel Nasıl Yakınsıyor?"

Yorum Gönder