Türkiye e-ticaret sektörünün en önemli eksikliklerinden biri, gerçek pazar büyüklüğüne dair verilerin bulunmamasıydı. Bugüne kadar sadece Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) firmalar arasındaki ticareti de kapsayan (zaman zaman hatalı yorumlamalara neden olabilen) sanal POS hacmi üzerinden değerlendirme yapılabiliyordu. Haziran ayı içerisinde yayınlanan iki rapor, bu önemli eksikliğin giderilmesini sağlamaları açısından büyük önem taşıyor.
TÜSİAD Dijital Pazarın Odak Noktası E-Ticaret
Türkiye'de İnternet ve girişimcilik ekosistemi hakkında yayınlanmış en detaylı çalışmalardan biri olan Tüsiad raporunu, Sina Afra hazırlamış.
Türkiye'deki e-ticaret harcalamalarının 2012 yılı itibariyle 15.3 Milyar TL ile toplam perakendenin %1,7'sini oluşturduğu ifade edilmiş.
Türkiye ile diğer ülkelerdeki e-ticaret hacminin paylarının karşılaştırıldığı aşağıdaki grafik, e-ticaret oranları açısından ülkemizde daha yapılacak çok şey olduğunu gösteriyor.
TÜBİSAD Türkiye'de E-Ticaret
Deloitte, Etid ve ComScore'un birlikte hazırladığı çalışmada Türkiye'deki e-ticaret pazar büyüklüğü 14 Milyar TL olarak ortaya çıkmış. Bu hacmin 5 Milyar TL'lik kısmı Online perakende firmalarının cirolarından oluşurken 2,3 Milyar TL'lik kısmı ise çok kanallı perakende şirketlerine atfedilmiş.
Çalışmadan aldığım aşağıdaki ülkelerarası karşılaştırmalı grafik, e-ticareti geliştirmek için Türkiye'de tüketici tarafında gidilmesi gereken alanları göstermesi açısından önem taşıyor.
Bu raporlardaki ülkelerarası karşılaştırmalardan çıkarılabilecek ortak sonuç, Türkiye'de e-ticaret alanında daha işi başında olduğumuz ve bu nedenle ciddi bir büyüme fırsatının bulunması. Aşağıda paylaştığım şirket istatistikleri karşılaştırmaları da bu pencereden değerlendirilmesi gereken önemli fırsatları işaret ediyor.
TÜSİAD Dijital Pazarın Odak Noktası E-Ticaret
Türkiye'de İnternet ve girişimcilik ekosistemi hakkında yayınlanmış en detaylı çalışmalardan biri olan Tüsiad raporunu, Sina Afra hazırlamış.
Türkiye ile diğer ülkelerdeki e-ticaret hacminin paylarının karşılaştırıldığı aşağıdaki grafik, e-ticaret oranları açısından ülkemizde daha yapılacak çok şey olduğunu gösteriyor.
TÜBİSAD Türkiye'de E-Ticaret
Deloitte, Etid ve ComScore'un birlikte hazırladığı çalışmada Türkiye'deki e-ticaret pazar büyüklüğü 14 Milyar TL olarak ortaya çıkmış. Bu hacmin 5 Milyar TL'lik kısmı Online perakende firmalarının cirolarından oluşurken 2,3 Milyar TL'lik kısmı ise çok kanallı perakende şirketlerine atfedilmiş.
Çalışmadan aldığım aşağıdaki ülkelerarası karşılaştırmalı grafik, e-ticareti geliştirmek için Türkiye'de tüketici tarafında gidilmesi gereken alanları göstermesi açısından önem taşıyor.
Bu raporlardaki ülkelerarası karşılaştırmalardan çıkarılabilecek ortak sonuç, Türkiye'de e-ticaret alanında daha işi başında olduğumuz ve bu nedenle ciddi bir büyüme fırsatının bulunması. Aşağıda paylaştığım şirket istatistikleri karşılaştırmaları da bu pencereden değerlendirilmesi gereken önemli fırsatları işaret ediyor.
- Dünyanın en büyük perakendecilerinden olan GAP'in toplam cirosu içerisinde %15'e ulaşan Online satışın payı, Türkiye'nin en büyük perakendecisi LC Waikiki'de %1-2 dolayında.
- Dünyanın en önemli lüks perakendecilerinden olan Nordstorm'un toplam geliri içerisinde e-ticaretin payı %14'lere ulaşırken Türkiye'nin bu alandaki önemli markası Beymen'in Online ticaret payı %3-4 arasında.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori türkiye e-ticaret verileri
dengan judul Türkiye E-Ticaret Pazarı 2014 Yılı İtibariyle Hangi Hacme Erişti?. Jika kamu suka, janganlike dan bagikan keteman-temanmu ya... By : En Kolay Yolu
Ditulis oleh:
blogger 1 -
Belum ada komentar untuk "Türkiye E-Ticaret Pazarı 2014 Yılı İtibariyle Hangi Hacme Erişti?"
Yorum Gönder