2018 yılında ABD e-perakende hacminin %27'sini oluşturacağı öngörülen mobil ticaretin büyüme hızı, yandaki tabloda gördüğünüz gibi tüm alt kategoriler için göz kamaştırıcı. Bu yazıda raporlardan / verilerden sıyrılıp mobil ticaret konusunda ciddi aşama kaydeden firmaların tecrübelerini aktarmak istedim:
- Dünyanın her bölgesinde mobil ziyaretçi hacimleri ile mobil gelirler arasında ciddi bir fark bulunuyor. Büyüklükler değişse de aradaki bu fark ticarete bakış açımızın değişmemesinden kaynaklanıyor olabilir. Mobil cihazları gün içerisinde daha sık kullanan tüketicilerin firmalara gerçek katkısını ölçmek için daha sağlıklı bir hedef koymayı değerlendirebiliriz. Mobil ticareti değerlendirirken Conversion (Dönüşüm) yerine Conversation (Görüşme) konseptini kullanmaya başlayarak mağaza adresini incelemekten, çağrı merkezini aramaya kadar birçok ticari etkileşimi bütünlüklü olarak görebiliriz. Hiç tüketicilerinizin mobil cihazlardan sitenizi ziyaret edip çağrı merkezinize ulaştığını raporlamadınız mı?
- Akıllı telefonların kullanım alışkanlıkları masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar veya tablet bilgisayarlardan çok farklı. Bu cihazlarda geçirilen süreden alışveriş frekansı ve sepet büyüklüklerine kadar bambaşka tüketici alışkanlıklarından bahsedebiliriz. Tüketicilerin cihaz değiştirdiklerindeki davranış farklılıkları nedeniyle artık mobil siteler, ayrı mağazalar gibi yönetilmeye başlandı. Bunu daha da ileriye götürüp her cihaza özel farklı tecrübeler ve süreçler içeren arayüzler yazılmaya çalışılıyor. Bu da ana sayfalardaki ürünlerden tutun da sepet süreçlerinin bile cihazlara özel hale getirilmesini sağlıyor. Acaba mobil sitenizden en çok satınalınan ürün, websiteniz ile aynı mı?
- Her an elinin altında ve küçük bir ekranı bulunan akıllı telefonundan sitenizi ziyaret eden bir kişinin alışveriş süreci; klavye sayesinde rahatça içerik girebilen ve geniş ekranlı olan laptop kullanıcısından ciddi şekilde ayrışıyor. Bu durumda Responsive Design'dan bahsedebilir miyiz? Mobil siteleri sadece o cihazlardan ziyaret edilebilen aynı site tecrübesinin arayüzleri olarak kurgulamak yerine mobil tecrübeye uygun dizayn etmeliyiz. Mobil sitenizden alışveriş yapan kişiler web sitenizin her özelliğini kullanıyor mu ya da mobil sitede daha fazla kullanılan bir özellik var mı?
- Mobil uygulama yapmayı tercih eden firmaların yaşadığı ortak sorun, ciddi indirtme stratejileri / maliyetleri sonrasında uygulamaları indiren tüketicilerin bunları aktif olarak kullanmaması. Bunun en temel nedeni, tüketicilerin uygulamaları belli sıklıkta kullanmaya ihtiyaç duymayıp unutmaları. Dolayısıyla mobil uygulama yapmak tercih edilecek bir durum değil, içerik pazarlaması (Content Marketing) konusundaki yetkinlikle doğrudan ilişkili bir iş geliştirme süreci. Ancak bu şekilde uygulamanın indiren kişiler tarafından aktif kullanılması sağlanabilir. Mobil uygulamalarınızın kullanımını artıracak özel kampanyalar, içerikler ve projeler yaratmanın etkisini ölçüyor musunuz?
- Mobil uygulamaların en önemli avantajlarından biri kullanıcılara ait ödeme sistemi verilerini (üyelik, kart bilgisi gibi) kişilerin kendi cihazlarında tutabilmeleri / kaydedebilmeleri. Bu şekilde firmaların web üzerinde ciddi sertifikasyonlar gerektiren bir güvenlik sorunsalını kolayca aşıp tüketicilerin mobil alışveriş akışlarını en çok yavaşlatan engeli ortadan kaldırabilmesini sağlıyor. Mobil uygulamanızda müşterilerinizin ödeme bilgilerini saklama seçeneği var mı?
- Dünyanın her bölgesinde mobil ziyaretçi hacimleri ile mobil gelirler arasında ciddi bir fark bulunuyor. Büyüklükler değişse de aradaki bu fark ticarete bakış açımızın değişmemesinden kaynaklanıyor olabilir. Mobil cihazları gün içerisinde daha sık kullanan tüketicilerin firmalara gerçek katkısını ölçmek için daha sağlıklı bir hedef koymayı değerlendirebiliriz. Mobil ticareti değerlendirirken Conversion (Dönüşüm) yerine Conversation (Görüşme) konseptini kullanmaya başlayarak mağaza adresini incelemekten, çağrı merkezini aramaya kadar birçok ticari etkileşimi bütünlüklü olarak görebiliriz. Hiç tüketicilerinizin mobil cihazlardan sitenizi ziyaret edip çağrı merkezinize ulaştığını raporlamadınız mı?
- Akıllı telefonların kullanım alışkanlıkları masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar veya tablet bilgisayarlardan çok farklı. Bu cihazlarda geçirilen süreden alışveriş frekansı ve sepet büyüklüklerine kadar bambaşka tüketici alışkanlıklarından bahsedebiliriz. Tüketicilerin cihaz değiştirdiklerindeki davranış farklılıkları nedeniyle artık mobil siteler, ayrı mağazalar gibi yönetilmeye başlandı. Bunu daha da ileriye götürüp her cihaza özel farklı tecrübeler ve süreçler içeren arayüzler yazılmaya çalışılıyor. Bu da ana sayfalardaki ürünlerden tutun da sepet süreçlerinin bile cihazlara özel hale getirilmesini sağlıyor. Acaba mobil sitenizden en çok satınalınan ürün, websiteniz ile aynı mı?
- Her an elinin altında ve küçük bir ekranı bulunan akıllı telefonundan sitenizi ziyaret eden bir kişinin alışveriş süreci; klavye sayesinde rahatça içerik girebilen ve geniş ekranlı olan laptop kullanıcısından ciddi şekilde ayrışıyor. Bu durumda Responsive Design'dan bahsedebilir miyiz? Mobil siteleri sadece o cihazlardan ziyaret edilebilen aynı site tecrübesinin arayüzleri olarak kurgulamak yerine mobil tecrübeye uygun dizayn etmeliyiz. Mobil sitenizden alışveriş yapan kişiler web sitenizin her özelliğini kullanıyor mu ya da mobil sitede daha fazla kullanılan bir özellik var mı?
- Mobil uygulama yapmayı tercih eden firmaların yaşadığı ortak sorun, ciddi indirtme stratejileri / maliyetleri sonrasında uygulamaları indiren tüketicilerin bunları aktif olarak kullanmaması. Bunun en temel nedeni, tüketicilerin uygulamaları belli sıklıkta kullanmaya ihtiyaç duymayıp unutmaları. Dolayısıyla mobil uygulama yapmak tercih edilecek bir durum değil, içerik pazarlaması (Content Marketing) konusundaki yetkinlikle doğrudan ilişkili bir iş geliştirme süreci. Ancak bu şekilde uygulamanın indiren kişiler tarafından aktif kullanılması sağlanabilir. Mobil uygulamalarınızın kullanımını artıracak özel kampanyalar, içerikler ve projeler yaratmanın etkisini ölçüyor musunuz?
- Mobil uygulamaların en önemli avantajlarından biri kullanıcılara ait ödeme sistemi verilerini (üyelik, kart bilgisi gibi) kişilerin kendi cihazlarında tutabilmeleri / kaydedebilmeleri. Bu şekilde firmaların web üzerinde ciddi sertifikasyonlar gerektiren bir güvenlik sorunsalını kolayca aşıp tüketicilerin mobil alışveriş akışlarını en çok yavaşlatan engeli ortadan kaldırabilmesini sağlıyor. Mobil uygulamanızda müşterilerinizin ödeme bilgilerini saklama seçeneği var mı?
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori mobil ticaret
dengan judul Mobil Ticaretin Temel İçgörülerinden Haberdar Mısınız?. Jika kamu suka, janganlike dan bagikan keteman-temanmu ya... By : En Kolay Yolu
Ditulis oleh:
blogger 1 -
Belum ada komentar untuk "Mobil Ticaretin Temel İçgörülerinden Haberdar Mısınız?"
Yorum Gönder